mgr Katarzyna Kwiatkowska
Pedagog, Terapeuta-Diagnosta
- Terapia Integracji Sensorycznej
- Terapia EEG- Biofeedback
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej
- Terapia Metody Warnkego
- Trening percepcji słuchowej, mowy i prawidłowej pisowni
- Terapia pedagogiczna
- Smyko-Multisensoryka® dla terapeutów SI
- Trening Umiejętności Społecznych
- Elementy integracji sensorycznej w pracy nauczyciela
- Problemy diagnozy procesów integracji sensorycznej wg aktualnego modelu dysfunkcji SID
- Dieta sensoryczna w postępowaniu terapeutycznym
- Stymulowanie komunikacji w autyzmie – od zabawy do dialogu
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem
- Nasz podopieczny w Sali Doświadczania Świata- problemy i rozwiązania
- Kinezjologia Edukacyjna „Brain Gym” Metoda dr Paula Dennisona
- Socjoterapia
O mnie
Doświadczenie w pracy z dziećmi zaczęłam zdobywać pracując jako pedagog w placówce opiekuńczo-wychowawczej we Wrocławiu. W tym samym czasie przez wiele lat współpracowałam ze Stowarzyszeniem Pomocy AKSON oraz z Fundacją Promyk Słońca. W swojej karierze zawodowej pracowałam również jako wykładowca na uczelni wyższej oraz kurator sądowy, pedagog w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Jednakże to bezpośredni kontakt z dziećmi zawsze stanowił dla mnie największe źródło radości i satysfakcji zawodowej. Dlatego też obecnie pracuję jako terapeuta SI w przedszkolu oraz prowadzę Niepubliczną Specjalistyczną Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Opolu. W pracy jestem pasjonatką, ceniącą w dzieciach szczerość i spontaniczność. Moim mottem zawodowym są słowa Janusza Korczaka „Pomóżmy dzieciom, by każdy z nich stał się tym, kim stać się może”. Prywatnie uwielbiam długie spacery i jazdę konną.
mgr Katarzyna Zabłocka
Ukończyłam studia pedagogiczne o specjalności „plastyka” i rozpoczęłam swoją przygodę z pracą w szkole. Z czasem postanowiłam zgłębiać wiedzę dotyczącą rozwoju dzieci. Ukończyłam studia na kierunku: „Edukacja elementarna, kształcenie zintegrowane i wychowanie przedszkolne”. W dalszej edukacji skupiłam się już na dzieciach ze szczególnymi potrzebami, studiując: „Oligofrenopedagogikę”, „Przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej: wspomaganie rozwoju i edukacja osób z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera” oraz „Integrację Sensoryczną” w Warszawskim Centrum Integracji Sensorycznej. W swojej codziennej pracy z dziećmi wykorzystuję kilkunastoletnie doświadczenie zbierane w różnych placówkach oraz na kursach doskonalących. Zdaję sobie sprawę jak ważne w procesie terapii jest wspieranie zarówno dzieci jak również ich rodziców. Prywatnie jestem mamą nastolatka oraz przedszkolaka. Moją pasją, którą aktualnie dzielę z moimi dziećmi, jest jazda konna oraz szeroko rozumiana miłość do zwierząt. Szczególne miejsce w naszym domu ma adoptowany psiak – Korek.